1-) Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ters yüz edilmiş sınıf modeli 21. Yüzyıl da
ortaya çıkan geleneksel kalıplaşmış eğitim modelinin dışında eğitime yeni bir
soluk getiren,öğretmen merkezliden öğrenci merkezli bir eğitime olanak sağlayan
bir eğitim modelidir. Peki ters yüz edilmiş sınıf modeli nedir? Öğrenciler bu
model de asıl olan bilgileri evde kendi başlarına bularak öğrenirler ve araştırarak, emek harcayarak, kendi ferdi
özelliklerine uygun bir yöntemle bilgiyi kazanarak kazandıkları bu bilgiyi de
okuldaki rehber öğretmen gözetiminde ve rehberliğinde uygulayarak bilginin
pekiştirilip daha etkili bir öğretim sağlandığı bir modeldir. Geleneksel öğretim modelinde öğretmen sadece
bir bilgi kaynağıydı. Ters yüz edilmiş sınıf sisteminde ise öğretmen bir yol
gösterici rolündedir. Her öğrencinin bireysel özellikleri farklıdır. Eski model
de öğretmen dersi anlatır ve her
öğrencinin dersi bu şekilde anlaması, kavraması beklenirdi ve pek tabiki bu
yötem aşikar bir şekide bir çok öğrencinin başarısız olmasına sebep olmuştur.
Her öğrenci dinleme yoluyla öğrenemeyebilir, farklı uygulamalar onun bilgiyi
daha kolay almasına yardımcı olacaktır. İşte bu noktada ters yüz edilmiş sınıf
modeli öğrencilere bu imkanı sunmaktadır. Her öğrenci evinde öğretmeninin
rehberliğinde aldığı videolar v.b. materyallerle kendi özelliklerine uygun bir
şekilde ister müzik dinleyerek, ister öğretmeninin sunduğu videoyu gönlünce
anlayana kadar tekrar tekrar izleyerek öğrenirler. Bura da önemli bir nokta ise
öğretmenin sunduğu video yeterli ve gerekli bilgileri öğrencilere kavratmalı ve
kazandırmalıdır. Ters-Yüz Edilmiş Sınıf modeli teknolojinin bizlere sunduğu bir
imkandır. Bu model Kolorado’daki Woodlang Park
Lisesinde çalışan Jonathan Bergman ve Aaron Sams adındaki iki öğretmen
tarafından bulunmuştur ve uygulamaya başlanmıştır. İlk olarak derse gelemeyen
öğrenciler için bu yöntemi kullanmışladır ve bu iki öğretmen başarılı da
olmuştur. Peki yöntemin avantajları ve dezavantajları nelerdir? Ters yüz
edilmiş sınıf modelinin uygulanması için bilgisayar ve bununla birlikte internete
ihtiyaç vardır. Bunlar bazı öğrenciler için ulaşılması zor imkanlar olabilir.
Bazı öğrenciler videolara güvenerek dersleri önemsemeyebilir. Bir diğer
dezavantaj ise öğretmenin konu ile ilgili hazırladığı videoyu öğrencinin
izleyip izlemediği ve videonun yeterliliği konusudur. Bunların yanı sıra bu
modelin bizlere sağladığı geniş avantajlarda pek tabiki mevcuttur. Ters yüz
edilmiş sınıf modeli öğrencilerin araştırma ve düşünme becerilerini geliştirir,
öğrenciler bireysel aktiviteler yaptıklarında sorumluluk duygusu öğrencilerde
pekişir, öğrencilerin sınıfta sıkılmalarını engeller ve algı seviyelerinin
düşmesini önler, öğrencilerin olaylara dışardan bakma ve yorumlama becerilerini
geliştirir, ebeveynler öğrencilerden rahat bir şekilde haberdar olurlar ve
onlara yardımcı olacak imkanlar sunarlar, öğrenci ile öğretmen arasındaki
iletişimi geliştirir sağlam temellere üzerine kurar, bu model öğretmeni sağdece
bilgiyi yayan değil, öğrencilere rehberlik eden bir birey olarak karşılarına
çıkartır ve ters yüz edilmiş sınıf modelinin en önemli avantajı ise öğrencilere
kendi becerilerine göre kendi anlama ve kavrama düzeylerine göre bilgiyi edinme
olanağı sunmasıdır. Bu durumu bir benzetmeyle gözler önüne sermek istiyorum.
Düşünün bir salça yapacaksınız ve domates, salatalık, elma, armut, patlıcan ve
marulu salça makinasına atıyorsunuz hepsinden aynı şeyi yani salça olmalarını
bekliyorsunuz ve sonuçta sadece domates salça oluyor diğer ürünler heba oluyor
işte gelneksel eğitim modeli tam da bu olsa gerek ters yüz edilmiş sınıf modeli
buna karşı çıkarak herkesin kendi bireysel becerilerine göre kendi eksik ya da
faydalı yönlerine göre eğitimlerini sağlamayı gerçekleştiriyor ve bu imkanı
onlara sunuyor.
Görüldüğü üzere ters yüz edilmiş sınıf
modeli özellikle öğrenciler açısından bir çok olumlu dokunuşu beraberinde
getirmektedir. Geleneksel modele aykırı olarak ters yüz edilmiş sınıf modelinde
öğrenci evde ders ile ilgili hazırlanan
materyalleri(video, slayt) inceler ve konuyu daha evdeyken anlar ve içselleştirir
sınıfta ise öğretmenle birlikte çeşitli aktiviteler yapar ve konuyu beraber
pekiştirir, işte ters yüz edilmiş modeli kısa şekliyle de budur.
2-) Ters Yüz edilmiş
Sınıf modeli Hakkında Video İncelemesi
Video Bağlantısı : https://www.youtube.com/watch?v=G_p63W_2F_4
Video normal bir sınıf görüntüsü halinde
başlıyor fakat sonra gerçek manada ters yüz oluyor. Öğretmen alışılagelmişin
dışında kürsü de dersi anlatıp gitmiyor öğrencilere bir yol göserici bir rehber
oluyor bununla birlikte sınıf içerisinde onlara yardımcı oluyor. Öğretmen sanal
ortamdan hazırladığı slaytı ya da videoyu öğrencileriyle paylaşıyor. İşte bu
vieo ve ya materyal öğrencilerin ders kaynağı ve onların ödevi yahut
hazırlanmaları gereken konu oluyor. Klasik olan sisteme göre öğretmen bu konuyu
sınıfta klasik yöntemlerle anlatması gerekirken bunun tam tersi olarak
öğrenciler konuyu sıkılmadan istedikleri zaman evlerinde rahatça öğretmeninden
aldığı materyaller sayesinde öğrenip sınıfa geliyorlar. Sınıfta ise öğretmenle
beraber aktivite yapıp test çözüyorlar. Öğretmen problem yaşadıkları yerlerle
ilgili sınıfta öğrencilerle yakından ilgileniyor. Sınıfta öğretmen ve
öğrencileri teknolojiden bol miktarda yararlanıyorlar. Video da öğrenciler
etkili öğrenme için değişik materyaller hazırlayarak sınıfta vine adında kısa
video çekiyorlar. Aileler ev ortamında çocuklarını daha rahat gözlemleyebiliyor
ve onlara yardımcı olabiliyorlar. Aileler de ters yüz edilmiş sınıf modelinden
gayet memnunlar. Bu eğitim modeli dünyanın önde gelen üniversitelerinde bile
kabul görmüş durumda. Videonun sonlarına doğru geldiğimiz zaman bir lisedeki
matematik öğretmeni teknolojik aletleri kullanarak öğrencileriyle beraber örnek
sorular çözüyor ve bu sayede konunun pekişmesini gerçekleştiriyor. Bayan
öğretmen sınıfta öğrencileriyle birebir ilgileniyor. Öğretmen bir sonraki
dersin konusunu video çekerek örneklerle anlatıyor ve öğrencileriyle
paylaşıyor.
Videodan da anlaşılabildiği gibi Ters Yüz
edilmiş Sınıf Modeliyle birlikte öğretmenin tekelindeki eğitim sistemi
öğrencilere geçiyor ve böylelikle geleneksel eğitim modeli son
buluyor.öğrenciler teknolojik aletler sayesşnde öğretmenlerinin rehberliğinde
evlerinde diledikleri zaman diledikleri kadar ders çalışıyorlar sıkılmadan
verimli bir eğitim süreci yaşıyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder